8 februari 2012

Våren kommer 8 mars

Det är okey att det är vinter!

Det är bara februari och därför är det helt okey att det fortfarande är vinter.

Som jag har skrivit tidigare gillar jag verkligen vinter, minusgrader och snö! Lilla familjen har två härliga skidresor att se fram emot innan våren komma :)

Men nu när jag har suttit hemma och tråkat i två dagar måste jag erkänna att även jag längtar efter våren!

Och nu vet jag när den kommer! Våren startar den 8-11 mars, för då är det Rum & Trädgårdsmässa i Kista.
Ulriksdalsträdgård med herr Rappne i täten ställer ut


När vi blev med hus för sisådär 6 år sedan upptäckte jag att jag hade ett trädgårdsintresse. Jag startade tom en trädgårdsblogg.

Jag är en glad amatör i trädgården men tycker att det är grymt kul. Min närmaste granne är ett trädgårdsproffs, hon är tom nyexad trädgårdsmästare/arkitekt och har med andra ord koll.
Första sommaren i huset gav hon mig beröm för en av mina planteringar och frågade:

- Är det där perenner?
- Perenner? svarade jag lite frågande. - Näeee så tror jag inte att de hette.....????

Bra Petra, du döljer inte ens att du har noll koll!!!!

På min önskelista i vår står bla ett nytt träd till framsidan. Just nu står ett dött japansktkörsbärsträd där och stirrar surt på mig (ja jag har inte så gröna fingrar...). Vad tror ni om Magnolia? Hur stora blir de?

Fantastisk Magnolia
Som ni hör måste jag prata med någon som kan, och då passar Rum & Trädgårdsmässan perfekt!
Är det någon som vill hänga med? Om inte så kan jag nog få med mig J, de verkar ha lite av varje på den här mässan :)


 Fram till mässan får jag njuta av krispiga tulpaner :)


För er som blev rädda att bloggen skulle förvandlas till ett träningsblogg kan andas ut, det kommer nog att bli en del trädgård och inredning framöver. Brukar bli helt uppslukad av just det under våren. Vill göra om allt, både ute och inne. Ni kan bara föreställa hur mycket J älskar våren :)

NU TILLBAKS TILL VAB!!!

5 kommentarer:

  1. Underbara bilder - jag vill gärna med på mässan:-)

    Haha, jag älskar der där med perennerna - jag sa något liknade till orkidétanten mittemot i Göteborg, och inte bara det...jag planterade även tulpanlökarna uppochner mitt framför näsan på henne : "men kära barn, du planterar ju tulpanlökarna uppochner". Hoppsan, det visste jag inte.

    Stor kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, bilden på gräsklipparen är såååå fin :)

      Du behöver nog också gå på mässa och fråga proffs... Vi går ihop! Dom har fik där om du tröttnar :)

      KRAM KRAM

      Radera
  2. Perfekt - inbokat. Kramis U.

    SvaraRadera
  3. Jag vill också följa me, så mycket fint. Stor kram lill H

    SvaraRadera
  4. Magnolia - mitt favvoträd...men vad jag vet så vill de inte stå uppe på berget i blåsten :-(

    Jag kan inte hänga med på mässa (är i Garmisch P-kirschen då) men vi kan väl köra en trädgårdsvända i vår?

    SvaraRadera