7 februari 2012

Kamutvete

Kamutvete.... vad är det???

Oj vad man lär sig mycket nytt med hjälp av Lina. Den här veckan ska vi äta kamutvete två gånger, vilket blir något helt nytt för min lilla familj. Påminner lite om kalspuffar till utseendet men smakar mer som dinkel.


Jag som gillar både kalaspuffar och dinkel tyckte att det här var smaskens!

Status här hemma är att svinen sakta börjar torka :) Det betyder att kinderna går från rött mot lite mer gult...
H är hur pigg som helst och vill bara leka. Jag är ingen lektant! Men jag ryckt upp mig och blev en duktig mamma.
Har lyckats med både teater, diamanter och lite utomhusaktivitet, som nästan slutade med att jag slog ihjäl mig. Snowracerar är farliga!


OJ, DAGS FÖR MIDDAG MED LIIINA!

6 kommentarer:

  1. Diamanten :) Fillipiiiiin!!!

    SvaraRadera
  2. Många plus i kanten till dig som orkat leka med barnen. Julia har också blivit sjuk, men jag hade inte tid att åka och hämta henne, haha, så pappa fick rycka in. En sån bra mamma är jag. Kram vännen/ Piggelin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars Julia, alltså inte för att morfar fick hämta utan för att hon är sjuk :) KRAM

      Radera
  3. ÅÅÅ du är så himlas bra och glad och pigg och din inställning är FAAAANTASTISK ;) bör läsas med någon klämmig melodi....

    Hur som är du super vännen!!! :)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!!! Men jag ska skärpa mig och bli som ny :)

      KRAM

      Radera