10 februari 2012

Tant

När blir man tant?

Slog upp ordet tant på Wikipedia, håll i er nu för här kommer förklaringen:
"Tant är ett tilltalsord som traditionellt används, särskilt av barn, till kvinnor i 40-årsåldern och uppåt"
Hjälp!!!! Jag har fullt med tanter i alla mina gäng!!! Och ännu värre, jag är snart tant själv!!!!

Häxan surtant även kallad :)

Igår kväll var jag ute och åt middag på stan och tog då en kopp kaffe på maten, ja ni hör själva hur tantig jag låter! "En kopp kaffe på maten"... Hur som, vad händer? Jo jag ligger vaken halva natten och kan inte somna. Precis som värsta tanten på typ 41 år :)

Eller som idag när vi hade -20 grader så skulle jag aldrig gå ut utan mina benvärmare över byxorna.

Korvigt är bara förnamnet :)

Hur snyggt är det? Inte alls faktiskt! Men precis som en tant tänker jag på funktion före form...

Men även jag har en gräns, i alla fall efter förra helgens diskussioner :)
Täckkjolen! Visste ni att det är vinterns "Foppatoffla"????


Den sk Foppakjolen

Det visste inte jag, men nu efter det här vågar jag aldrig köpa denna Foppakjol :)

NÄHÄ NU SKA TANTRAFFA KÖRA FREDAG!

6 kommentarer:

  1. Twittrat av Pär Lernström @lernstrom

    Täckkjol. Vinterhalvårets foppatoffla!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha!
    Du ser, jag har koll även här!
    Eller mina vänner har koll om jag ska vara ärlig :)

    SvaraRadera
  3. Hjälp, fick panik av Wikipedias förklaring... Har varken Foppatoffla eller Foppakjol, känns skönt, och visst märks det att vi är åtminstone 1 år yngre än många i dina gäng, hehe. Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Så unga och fräscha, sen får du tänka på att jag har ytterligare 28 dagarna upp till dig :) hehehe. KRAM

      Radera