13 februari 2012

Blandband

Oj vilket tips jag fick idag.

Vet inte hur mycket ni använder Spotify, men jag lyssnar lite varje dag på samma gamla spellista. Det blir ganska enformigt, kanske mest för att jag har så kass musiksmak :) Eller kanske inte kass, utan mer lite enformig...

Men idag fick jag ett sånt grymt tips av min kollega (han har full koll, trots att han har liiite konstig musiksmak, han gillar bla Kent....) Han visade mig alla appar som finns på Spotify med maaaaassa spellistor.

Jag såg genast min chans att kunna fixa en grym joggingspellista så att jag får en anledning till att köpa nya coola hörlurar :)

 


Så här hittar man dit:
I vänster kolumnen inne i Spotify klickar på "App Finder", skrolla sedan ned tills ni kommer till "All Apps". Klicka på Appen "Tunigo" och där är dom. Alla spellistor man kan tänka er.

Vad sägs om teman som Fest, Chill, Träning, Romantik, Årtionden, mm, mm, mm. Under alla dessa hittar man jäääääättemånga listor. Under kategorin Fest finns allt ifrån barnkalas till dansgolv.

Under träning hittar man Aerobics (något för dig "den andra E") Löpspåret, Spinning (Linchen här kan du gotta dig). Bara under "löpspåret" finns 39 olika spellistor.


Det är som det moderna blandbanden! 
Fast man riskerar inte att få med Kent Finnells röst mitt i en låt....


Ja ni hör jag är helt lyrisk :)

Nu är det bara att hitta sin favvo lista (eller skapa sin egen) och ge sig ut i spåret. Drömmen om en lista med musik som lätt tar mig uppför alla backar i spåret är inte långt borta.... För det hänger väl bara på musiken?!?!?

LOVAR ATT ÅTERKOMMA OM JAG HITTAR EN SÅDAN LISTA...

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Precis vad jag behövde nu när jag håller på att sätta ihop ett nytt puls(!) baserat pass. Kram

    SvaraRadera