7 februari 2012

Mål

Jag måste ha mål med min träning!

För ett år sedan hade jag ett tydligt mål. Jag skulle springa Stockholm Maraton på 4 timmar och 15 min. 


Det var oerhört skönt för mig att ha ett mål med min träning!

Ni som känner mig väl vet att jag blev lite stressad de veckor som jag av olika anledningar inte fick ihop mina träningspass, eller när jag såg att mina träningskompisar hade sprungit x antal km mer än mig vissa veckor.

Men all denna stress var som bortblåst när jag sprang i mål på Stadion på fantastiska (enligt mig) 4 timmar och 12 min. Jag hade uppnått mitt mål och var otroligt nöjd och stolt över mig själv!

Så vill jag känna igen!

Tyvärr så var det inte bara stressen som var som bortblåst, även lusten av att springa försvann när målet var nått.

Men i söndags på vägen hem ifrån Norrköping hände det någonting.

Av någon anledning, som jag inte kommer ihåg nu, pratade vi om Evy Palm som har gått och blivit 70 år! Grattis grattis Evy! Och mitt i alla dessa diskussioner kring Evy och hennes prestationer kände jag för första gången sedan målgången på Stadion att jag är redo för ett nytt mål.

Det är dags att damma av Garminklockan och sätta den på laddning igen.

Garmin forerunner 305, den har koll på allt!

Jag tror att jag har målet klart för mig. Ska sova på saken och kolla om J tror att det här är ett bra, nåbart mål, sedan ska jag skriva om det här på bloggen så att jag aldrig kan sudda ut det igen :)

Passar på att varna känsliga bloggisar!

Som ni vet är jag en tävlingsmänniska och kan inte gå in i något halvhjärtat. Det kan medföra att det kan bli en del träning på denna blogg framöver.

HÄNGER NI MED? VAD HAR NI FÖR MÅL?

4 kommentarer:

  1. Vännen, jag hänger inte med. Mitt mål är att vara nöjd med mig själv. Och det är jag om jag tar mig runt då och då i det tempot vi hitills kört. Så vill du ha en vän att värma upp med inför din träning har du mitt nummer :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska nog kunna dra dig med på en och annan intervall ska du se :)

      KRAM

      Radera
  2. Mitt mål är en promenad i dagsljus ett par ggr i veckan - det är hälsa för mig:-)
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem har snackat om hälsa? :)

      Kram Evy (ha ha ha)

      Radera