3 februari 2012

Frillan

Värsta trolleri trixet!

Jag fick tips om att köpa en munk av en kär vän. Jag älskar munkar, de ska helst inte ha någon fyllning utan vara naturella. Då gillar jag dem som bäst.



Men nu visade det sig att den här munken inte var ätbar.
Den här skulle man ha i håret.

Ser ju jättesnygg ut.....

Den är suuuuper lätt att använda, gör så här:
1. Sätt håret i en hästsvans där du vill ha knuten. Välj högt upp på huvudet för en partylook eller lågt ner för en vardagscool look.

2. Trä håret genom hårmunken hela vägen till hårbotten så att munken sitter över hårsnodden.

3. Nu separerar du hästsvansen och sprider hårtes för hårtes över munken så att den täcks. Om du har tunt hår så kan du tupera hästsvansen lite lätt för att det ska täcka munken bättre.

4. Om du har axellångt hår så fäster du håret med hårnålar precis under hårmunken. Använd vanliga hårnålar eller U-hårnålar. Om du har längre hår så kan du också efter att du har separerat håret och dragit det över munken, vira håret runt munken och fästa med en hårsnodd.

Ta taaaaa!

Gjorde på mig själv. På mindre än 2 minuter fick jag till den här frillan. Hade jag toperat och fixat lite hade jag blivit helnöjd!

Kanske kan vara ett tips för någon som ska ut på galej i helgen?

KANSKE SKULLE OMSKOLA MIG TILL FRISSA?

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Samma frisyr som jag haft en gång för ett tag sedan. Allt kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Där ser du jag sa ju att det var bra. Ses imorgon kram lilla H

    SvaraRadera