4 mars 2012

Vasaloppet


Sista chansen blev ingen hitt hos oss.

7 åring var sååå besviken igår när Sean Banan och pojkbandet inte gick vidare till Globen. Tårar flödade och han var arg som ett bi. "Jag tänker inte titta på finalen nästa vecka" var det sista han sa innan han snyftande somnade.

Det kan bli liiite jobbigt känner jag. Vi har fixat biljetter till genrepet i Globen som vi tänkt överraska barnen med. Hur blir det nu....

Den här morgonen tillbringar vi, som många andra, framför TVn och kollar in Vasaloppet.


Jösses vad folk!! Tror inte att jag skulle fixa den där trängseln. Vet hur sur jag var när jag sprang Tjejmilen och det inte gick att springa de första km pga allt folk. Vasan måste vara ännu värre!

Jag är osäker, men det kan ha varit så att jag i Trysil lovade någon att jag skulle åka Vasan nästa år.... det jag är säker på är att jag inte lovade 9 mil!

FRÅGAN ÄR NU HUR MÅNGA MIL JAG HAR LOVAT ATT ÅKA!?!?

8 kommentarer:

  1. Ni får heja på Danny i finalen. Håll er friska nu. Kram ma

    SvaraRadera
  2. 9 mil för allt med tjej- är ju töntigt:-) nejdå, halva sträckan slutade du på. Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppdateringen :) skulle du också åka??? Kram

      Radera
  3. Jag vet att jag sa aldrig mer efter tjejvasan, men det är ju en sjukt kul folkfest. Kanske.. eller..
    Efter Märits prestation denna vecka så vet jag inte om jag vågar. Körde halvvasan för att seada(eller hur det stavas)sig till Vasaloppet. Sen krockade hon innan Mångsbodarna och bröt av skidan, fick låna ett par nya så körde hon in på under 8 h.
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där! Du hänger alltså också med på halvvasan nästa år?!?! Kram

      Radera
  4. Åk Öppet Spår = mindre trängsel men fortfarande 9 mil...
    //AK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så typiskt dig AK att komma med de här expert tipsen :)

      Ja halv eller hel står det mellan. Eftersom jag har åkt en gång på 25 år så lutar det åt halv. Men jag tränar gärna tillsammans med dig!!!

      KRAM

      Radera