27 mars 2012

Semester

Som jag har längtat!

Vi har semester. Så in i bomben skönt!!!

Med oss, på "vecka 13 semestern", har vi, som alltid, familjen Peak :) Planerna är som vanligt att gå all in. Här ska bla pressas lagg, äta och dricka gott, bada, shoppa, bowlas, fika, åka däck, träna, äta vofflor, basta, spela spel, diskutera om livet, lösa korsord och gå på after ski. Kommer vi på något mer så gör vi även det!


Men varför är jag alltid den minst hypade i det här sällskapet? Hur kommer det sig att båda sönerna har coolare goggles än mig??? Jag har så sjukt fula skidglasögon! Och hur kommer det sig att jag är den ända i lilla familjen som inte har "turtelskydd" för ryggen? Är min rygg oviktigare än de andras?

Tror att det får bli till att shoppa loss i skidshoppen så att mamman blir lite uppgraderad till 2.0.

Fick låna Linchens goggles vid lunchen. Mamma Peak har så klart det senaste :)
För er oroliga, ja jag har hjälm när jag åker skidor, en hönsmamma skulle aldrig åka utan :) Men idag var det 12 grader varmt så när vi åt lunch, ute, åkte den av.

SER FRAM EMOT EN FORTSATT HÄÄÄÄÄRLIG SEMESTER!!!

6 kommentarer:

  1. Tant Petra får gärna lära mig om twitter! Hoppas att ni får en underbar semester :) Vi ses snart! Kramar

    Och ps. Vi kan nog få Johan att bygga lite på landet i sommar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Finni!!!Kamera på er nu! Kram kram

      Radera
  2. Låter som här skulle kunna shoppa upp hela skidshoppen ligger liiiite efter kan man säga. Kram lilla H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låna J:s kort och besök shoppen i morgon :) Åk försiktigt!!!!! Kram kram

      Radera
  3. Det har jag redan gjort :-) ryggplatta till Astrid och nya moderna stavar till mig. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Åååååh, ha så himla mysigt! Hälsa alla :D KRAM!

    SvaraRadera