13 mars 2012

Blommor

Dags att börja odla.

Snart är våren här och jag kommer mest troligt även i år spendera 1000 lappar på blommor till våra krukor och rabatter.

Men, jag har en plan!

Jag tänker prova det där med egenodlat. Har redan köpt hem både jord och frön, så det är bara att sätta igång och plantera. Krukor, tänker ni, jag måste ha krukor också. Japp, har tänkt på det också. Och även de kommer att vara hemmagjorda.


Jag vet!!! Visst är de mycket mycket finare än de fula plast krukorna man brukar använda. Eller brukar och brukar.....

Det blir till att testa. Blir det blommor så blir det, och vem vet kanske blir det en och annan morot också :)

LINNEA PLANTERAR BOKEN KANSKE ÄNTLIGEN GER RESULTAT!

4 kommentarer:

  1. Frön kan du så i mjölkförpackningar som du delar på. Lycka till! Ma

    SvaraRadera
  2. Säg till om du vill ha planteringstips! ;) /Den andra E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!

      Ja tack! Lovar att säga till om det skulle behövas.... eller inte....

      KRAM

      Radera