19 mars 2012

Dieter

Tränar jag för att kunna äta eller äter jag för att kunna träna?

Nu är tävlingen igång och jag har ännu inte rört mig ur fläcken.... Men jag måste ju ändå säga att det så här inför våren (ja jag vet att det snöade idag, men snart är våren här) är det mycket lättare för mig att motivera mig till att träna. Jag hade inte alls behövt en tävling på jobbet för att komma igån. Men så är det nog för många.

När vi nu startade tävlingen satt även diskussionerna kring olika dieter igång. Och då inte bara på jobbet. Just nu har hör jag dagligen vänner och bekanta som pratar om bla GI, LCHF och Detox. Vad ska man haka på?


Näe jag hoppar det där med dieter. Kanske är dags att jag och Svamp Bob börjar gilla varandra :)

TROR NOG ATT JAG TRÄNAR FÖR ATT KUNNA ÄTA, IAF JUST NU :)

3 kommentarer:

  1. Ät allt men inte alltid. Strunta i dieter. Vore alla dessa dieter så fantastiska , varför har då ingen fått Nobelpris i medicin? Njut av livet och framför allt. Spring inte förbi dagarna. Livet är här och nu. Idag är första dagen på resten av ditt liv. LEV I NUET ! Kram ma

    SvaraRadera
  2. Äta för att träna eller träna för att äta...? Jag hoppas att du äter för att det är gott och att du tränar för att det är så galet roligt. Det gör i alla fall jag! Kramis "Den andra E" (undrar om jag ska börja fundera på varför jag är rankad som nummer 2...? ;-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart att det är så! Det är super gott med mat, och roligt att träna, även fast jag saknar lunchrundorna med draghjälp :)
      Det var du själv som döpte dig till den andra E, tror att jag här och nu döper om dig till EF, det känns mycket bättre tycker jag :)

      KRAM KRAM
      p.

      Radera