21 mars 2012

Självkänsla part II

Föreläsningen fick PPP+ av mig.

Vi blev tillslut fem mammor som letade oss ut i snålblåsten för att lära oss lite mer om barn och deras självkänsla. Vi höll först på att hamna helt fel när vi klev rakt in i Caroline af Ugglas "Kör för alla". Tror att två utav oss hade uppskattat det mer än föreläsningen :)
 
Men, jag gillade föreläsningen

Det var väl egentligen inget nytt, men jag lever inte riktigt som jag lär, även fast jag vill.... Så det var bra med en liten uppvaknande, igen...

Så vad ska jag ändra på för att bli en liiiite bättre mamma

Jo jag ska prata ett personligare språk när jag tex förklarar varför jag vill att de ska hänga upp sina jackor i hallen.  Ex. Jag gillar när det är undanplockat i hallen. Jag gillar inte att snubbla över era jackor innanför dörren.

Jag ska även visa att jag vill vara med barnen, och inte som jag brukar, erbjuda mig att vara med dem. Kan höra mig själv "Nu kan jag läsa för dig" eller "Ska vi bygga lego får vi göra det nu, för sen ska jag..." 

Men det här låter väl inte så krångligt?!?! Nu kör vi på de här ett tag sedan kopplar vi på två nya tips.


Men har du själv ingen vidare självkänsla ska du nog starta med dig själv.

BARNEN SPEGLAR SIG I DIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar