8 mars 2012

Träffsäker

Hur snett kan man skjuta?

Jag erkänner, jag är inte alltid är helt träffsäker på jobbet. Ibland kan även jag göra lite fel. Men, då lutar jag mig mot det gamla ordspråket "göra om, göra rätt". Jag äääälskar ordspråk, har bara lite svårt att komma ihåg dem. Inte kasta glas i stenhus är en annan favorit :)

Men ordspråk, "gör om gör rätt", passar för alla yrken....

Eller vad säger ni om poliserna som försökte fånga guldtjuvarna inne i Stockholm city. Hur kunde de träffa gymmet med 11 skott och missa tjuvarna totalt???

"Oj, den kulan träffade inte, jag skjuter igen. Oj den gick också in i gymmet. Attans, men jag gör om och gör rätt, den här gången går det nog bättre. Näe kullorna vill bara in i gymmet".

Hmmmm näe inte bra, iiiiiinte alls bra! Dessutom så passerade jag ca 7 minuter efter att skjutandet var över... Skönt att jag har min egen ängel runt hörnet som har koll på mig :)


TACK MORMOR!!!

1 kommentar:

  1. Kram vännen (först skratt och sedan lite vemod)/Ulrika

    SvaraRadera