20 mars 2012

Självkänsla

Idag ska jag bli lite lite klokare!

Efter jobbet ska jag och fyra fina fina vänner på en mycket intressant föreläsning om barns självkänsla.
"Hur man kan ge näring åt barnens självkänsla och hur man kan undvika att sänka den! Alla pratar om självkänsla... men vad är det egentligen?"
Föreläsare är, för mig helt okända, Petra Krantz Lindgren. För er som inte har en biljett till ikväll rekommenderar jag ett besök till hennes blogg. Helt klart värt ett besök!

När jag hade varit mamma i sisådär 8 månader (tänkte att det var viktigt att börja i tid) var jag på min första utbildning i ämnet "självkänsla". Då var föreläsaren Jana Söderberg och jag köpte den här boken



Andra boktipset på en vecka... jo ja tackar vilket mervärde för denna blogg :)


"Våga vara: en handbok för att visa barn vägen till bättre självkänsla".

Så här 7 år senare kan jag fortfarande få tips ifrån den boken. Men nu ska jag alltså få lite ny och fräsch kunskap i ämnet.

ÅTERKOMMER SÅ KLART MED EN UTVÄRDERING!

2 kommentarer:

  1. Det här vill jag höra allt om nästa vecka. Har en kille som behöver lite bättre självkänsa. Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det betyder att jag inte får krama honom med andra ord... Men dig kan jag krama :)

      Radera