16 januari 2012

Tråkmånsar

Sådär ja, idag fick man veta att man levde. Sågad vid fotknölarna! Men det är skönt med ett uppvaknande ibland. Det gäller att vara på tå annars är det lätt att bli trampad på. Ibland i dubbelbemärkelse!

Det är skönt med vänner som är ärliga och talar om för en att man är tråkig. Även häääärligt med vänner som skyller sin egen tråkighet på andra... Är det så att man bara kan vara rolig tillsammans med andra som är roliga?

Nääääe så kan det inte vara. Satan vad tråkigt jag skulle vara i vissa lägen då!!!
I alla mina gäng så finns det faktiskt tråkmånsar. Ja så är det, några utav er kanske inte vet om det själva och så får det nog förbli. Men hur tråkiga ni än är (nej ni är inte så många, och ni har andra fina kvalitéer som jag uppskattar som vän) så uppfattar jag mig faktiskt ändå som rolig även när jag är tillsammans med er tråkmånsar.

Summan av kardemumman är alltså att man själv måste ta ansvar för sin egen rolighet, man kan inte lägga över rolighetesansvaret på någon annan.

Ååå vad skönt att ha fått rätsida på det!! Och satan i gatan vad roligt det kommer att bli att gå på teater med ett gäng och åka till Norrköping med ett annat om ett par helger, med roliga och med tråkmånsar :)

(Shit, tänk om jag nu får ett enkel rum i Norrköping... ähh skit i det, då får jag iaf jävligt rolig på rummet!!!)

5 kommentarer:

  1. Härligt Petra där satt den, du Är roligast och jag delar gärna inte bara rum med dig utan även säng för jag gillar din humor :-) största kramen Hjärtat

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag inte om du missförstod mitt sms...
    Jag skrev att bloggen var mycket bra!
    Jag sågade inte dina fotknölar :)

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHAHAH Petra du är underbar och det stämmer ju rätt väl in var man än är, tråkmånsar finns ju överallt...undrar om jag är tråkmånsen i vårat gäng hahahahahah

    SvaraRadera