23 januari 2012

Smittobärare och smeknam


Ooops jag kanske är en smittobärare

Ni som ännu inte blivit smittade får se upp! Min fina vän M har blivit smittad, hon har nämligen också blivit med blogg. Modiga masken!

Masken, ja hon kallas så. Konstigt det där med smeknamn. Det är jättemånga av mina vänner som har fått fin fina smeknamn utav oss hääärliga kompisar. Och då inte vanliga smeknamn som Charlotta – Lotta, Helena – Lena. Nej vi har hittat på egna, mycket finare...

Masken är ett, Linchen ett annat. Ulla, Vickan och Jojjo är inte så konstiga. Finast måste jag nog säga att ”lilla hjärtat” är, fast det är nog mest jag som kallar henne det :) 

Vad mitt är? Det är jäkligt svårt att hitta ett bra smeknamn till Petra. Men jo jag har fått ett... Det dröjer nog inte allt för länge tills det synas någonstans här på bloggen :) 

Nu njuter vi av snön och de fjuttiga minusgraderna som januari äntligen har bidragit med! 

I LOVE SNOW!



2 kommentarer:

  1. Pertan, sillen, den lilla j.... Varför kallade vi dig för det fina vän?
    Konstiga smeknamn iaf!
    Kram Märta

    SvaraRadera
  2. Älskade Pertan :-) kramisar till dig //Hjärtat

    SvaraRadera