19 januari 2012

Hur långsamt kan man träna?


Om jag väljer att åka tåg till jobbet, får jag en prommis på ca 2 km längs Karlbergskanalen, vilket oftast är en fantastisk start på morgonen. Den här sträckan är också ett väldigt populär träningsstråk har det visat sig.

Nu till min fråga. Hur långsamt kan man träna?
Jag har oftast skor med klack, alltså inga promenadskor, när jag åker till jobbet. Ändå går jag OM de som är ute och power walkar. Är det ok att träna så långsamt?

Svar: Nej, jag skulle inte tro det!!!! (Iaf inte om man är typ 20 och tuggar tuggumi och snackar i telefonen samtidigt som man tror att man pw:ar!) Skärpning, 20 åringar!

Ps. Förtydligande: Om man inte är helt frisk eller skadad, är det så klart bättre att gå ut och träna långsamt än att inte träna alls, men det är fortfarande inte ok att då klä sig som att man ska ut och intervallträna med Anders Szalkai, samtidigt som man viftar med armarna som att man springer 100 m. Ds

Pss. Gillar att svara på mina egna frågor så att jag inte får massa konstiga och framför allt felaktiga svar. Dss (eller är det dds)

Psss (kan man skriva så???) Jag går iof alltid ganska fort, men inte pw fort i mina high heels. Dsss eller ddds (ja ni fattar!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar