11 januari 2012

En till i lilla familjen

Vi har blivit med ny familjemedlem!


I måndagskväll anlände hon, men vi fick inte bekanta oss med henne förrän igår kväll.
Det var min man som fick ta första kontakten och det visade sig att hon kräver en del tid. Det lilla jag träffade på var bara positivt. Men ikväll är det hon och jag som ska komma varandra lite närmare, vilket jag ser fram emot.

Nej, vi har inte fått ett till barn och inte heller köpt kanin eller en till iPad. Det är Linas matkasse som har hittat hem till oss. Efter att ha försökt bjuda in henne i sådär 1,5 år är hon nu här. Den sena ankomsten beror inte på Lina utan på min kära man J som inte alls tycker att det här är en lika bra ide som jag :)

Hur som nu är hon här och kommer att leverera 5 hääääärliga måltider till vår lilla familj varannan vecka.Oj vad våra barn kommer att äääälska denna nya rutin utan falukorv och köttbullar.... hmmmm vi får väl se...

Hur som, igår bjöds vi (ja vi bjöds ju inte helt då det kostar en liten slant att få kassen hem men men) på köttfärslimpa med potatis. 6 åringen gav tummen upp medans 4 åringen (som endast äter köttfärs när de ser ut som hamburgare alt köttbullar) gav tummen ner. På en 6-gradig skala fick köttfärslimpan 3 matkassar!

Ikväll ska det lagas kyckling, där vi ska slå sönder en jordnötspåse med en kastrull… barnen längtar!
 
En skönare vardag. Det vore väl toppen! Nu är det upp till bevis Lina.

1 kommentar: