11 januari 2012

Dom kallar det Shape

SATS kallar det för Shape, mitt namn på det är tortyr

Stod som reserv 9 när jag idag kom till SATS för inskrivning. Fick där med plats på passet jag och chefen kollat in sedan tidigare. Gick ganska självsäker in i salen och hittade snabbt de redskap som skulle behövas de närmaste 55 minuterna. Påminde lite om Body Pump som jag kört ett par gånger i den lokala simhallen tidigare. Men där slutade likheterna!

Oh my god vad det var jobbigt!

Det var liksom aldrig någon vila, när vi körde sit-ups var det samtidigt med en stång i handen så att vi samtidigt tränade armar. All denna styrka varvades samtidigt med smidighet. Trodde jag skulle smälla av! Men jag överlevde och jag erkänner att det var liiite roligt :)

Nu väntar Lina på mig i köket.

Senare ikväll har jag lyckats boka in mig på att springa en runda med granngänget. Kan kanske vara bra för att mjuka upp lite, eller inte…

1 kommentar:

  1. Hurtbulle , får väl ta en sväng över i helgen. Så kan ni vuxna ta en tur runt vändplanen. /M

    SvaraRadera