18 januari 2012

Får Lina stanna i lilla familjen???

Nu har lilla familjen testat Linas matkasse i en vecka. 
Vad tycker vi? Är det verkligen bra? Ska J få rätt och kasta ut kassarna som jag kämpat för att få in i vårt hus i över ett år?

Nej, Lina kommer inte att kastas ut. Man kan väl inte kasta ut en ny familjemedlem? Iaf inte nu på en gång...  J tycker inte att det är helt 100 medan jag tycker att det är suuuper skönt att inte behöva tänka utan bara göra.

Så, på begäran av en av mina nyare ”bloggisar”, tänk va, efter lite drygt en veckas bloggande har jag redan nya och gamla "bloggisar". Fantastiskt!! Tack för att ni finns, vad kan ni vara ca 8-10 st, tack! Gillar VERKLIGEN ordet "bloggisar", verkligen! Gillar det skarpt när det används i små gulliga meningar på andra bologgar. Ska försöka få in mer av det här... gillar verkligen, verkligen!!!

Var var jag? Just ja utvärderingen. 
För att bena ut vad som är bra och mindre bra, kommer här en plus- och minuslista.

Plus 

  • Vi har lagat nya rätter, vilket var målet med allt ifrån börja.
  • Kassen innehåller mestadels ekologiskt. 
  • Vi hade en lite genomgång av alla rotfrukter som låg i kassen. Det visade sig att barnen kunde namnet på fler än vad jag kunde... Jorasatte, jag gillar det där med nyttiga saker. 
  • Barnen diggade mycket av det som bjöds. 
  • Barnen känns också lite mer intresserade av mat.

Minus
  • De flesta rätterna behöver smaksättas mycket mer än vad som står i receptet.
  • En rätt var vegetariskt, vilket vi generellt är för, men det här var en plåt med grillade rotfrukter. Endast... Eftersom jag är så kreativ köpte vi till kött till den rätten. Men vi har nu jäkligt mycket rostade rotfrukter i frysen :)

Summan av kardemumman, vi kör på ett tag. Vem vet, jag kanske också kommer att bli intresserad av mat och matlagning vad det lider.... 

MEST TROLIGT INTE!

7 kommentarer:

  1. Jaha där ser man hon stannar, kommer hon varje vecka eller bara varannan och hur många dagar 3 eller 5?? Kram Hjärtat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lina kommer på besök varannan vecka med 5 dagars mat. Men jag kan tänka mig att vi, om vi fortsätter, byter till varje vecka fast med 3 dagar. Tror det skulle passa bättre. Kram kram lilla p

      Radera
  2. Petra, du har hittat din stil:-) . Hos oss åkte Linas matkasse ut rätt snabbt. Maten tog för lång tid att göra, det var en jäkla massa hackande, och ingen åt maten, förutom Lars och jag då. Numera har vi gomiddag med en barnanpassad meny - inga rotfrukter där inte. Kolla in dem - deras recept underlättar vardagen, på riktigt. Stor kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Kör ni varje eller varannan vecka? 3 eller 5 dagar? Kram kram p

      Radera
  3. Ta en lö till matlagardag. Fyll frysen så är det bara att ta ut färdiga rätter i veckorna. Blir mycket billigare. Hoppas middagen var god:) / M

    SvaraRadera
    Svar
    1. På helgen ska man göra roliga saker, alltså inte laga mat! Idag var middagen supergod och gjord av bästa barnvakten! Dubbel tackeli tack!! Kram p

      Radera
  4. Nu känner jag igen dig!!! Eller skulle jag hålla tyst, eller hur var det nu...

    Hur som du rockar!

    :) Kram M2

    SvaraRadera