26 januari 2012

Cupcake

En av mina kollegor, A, har bytt avdelning. Imorgon ska vi ha avtackningsfika för henne. Tillsaken hör att hon är en hejare på att baka.

Det har visat sig att på min arbetsplats är det inte bara jag som är en tävlingsmänniska. Så när denna avtackningsfika kom på tal startades det på en gång en tävling.  

Marknadsavdelningens Mästerkock Award.

Chefen var ganska snabb på att sätta upp regler.
  • Alla ska vara med och tävla (ej frivilligt). 
  • Köpebröd eller recept från A diskas på stående fika. 
  • Man får bara baka 1 sort. 
  • Det är A som är enhällig domare.
Ganska snabbt beslutade mig för att jag skulle satsa på cupcakes. Cupcakes är både goda och ser fina ut. Jag har aldrig tidigre bakat cupcakes. Men jag har ätit många, hoppas att det hjälper mig...

Näe, det här är inte min...


Ni ska veta att jag har gjort mitt yttersta för att jag ska ta hem segern. Men jag är lite orolig. Fick ett mail av min kollega E-M som hälsar att hon nog bara tar med sin gamla vanliga...


E-M´s bidrag till marknadsavdelningens Mästerkock Award


Nu får ni  hålla tummarna för att jag tar hem priset som marknadsavdelningens Mästerkock Award.

UNDRA VILKA MUTOR SOM FUNGERAR PÅ A?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar