26 april 2012

Sport sport sport

Ishockey, inte så bra...

Jag vet att man inte ska styra sina barns intressen. Men jag måste erkänna att jag gör allt för att våra killar inte ska tänka ishockey. Varför kanske några av er undrar, då säger jag: Tänk kyla och skydd. Finns det något kallare än att stå inne i en ishall? Och alla de där skydden, de är ju galet många. Vart förvarar man dem? De lär ju lukta allt annat än som sommar och blommor...

Men jag tror inte att jag behöver vara orolig, jag tror nämligen att jag har lyckats ganska bra.
Jag vet, jag är en dålig människa. Men jag är hel nöjd :)


Istället tänker jag sommarsporter!!!

Sommarsporter i alla dess former. Just nu promotar jag friidrott, fotboll, tennis och simning ganska hårt.


Friidrott, för att jag själv älskade det när jag var liten.


Fotboll, för att jag tycker att det är toppen med lagsporter (sommar lagsporter!!!).


Tennis, för att det kan ge så in i bängen mycket pengar om man blir bra.... Nääääe skojade bara, hahaha. Tennis för att båda barnen tycker att det är roligt och båda inom kort kommer sopa banan med mig.


Simning, för att det är så varmt och mysigt i simhallar...  Eller kanske mer för att det är toppen om de blir grymma på att simma helt enkelt

Måste säga att jag är supernöjd med de sporter vi har idag, bollskola, tennis och fotboll. Men vill de hitta på något nytt gäller det att ligga steget före, så att de väljer rätt :)

GOLF, JÄVLA BRA! SHIT, GOLFEN HADE JAG HELT GLÖMT AV....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar