13 april 2012

Hur svårt kan det va?

Den här veckan har jag testat någont nytt.

Ett av mina gäng har under en tid träffats en gång i veckan för att simma tillsammans. Den här veckan fick jag äntligen möjlighet att hänga med. Inne i simhallen spelades skön musik, och det var dämpad belysning alltså en ganska skön stämning. Men där slutade det mysiga....

Shit vad jag var dålig på att simma. Tro inte att jag som nybörjare kör ett lugnt första pass, nej, nej jag simmade på i 45 min precis som alla andra. Lyckades under min tid i vattnet få kramp i tår och fingrar, såklart på djupt vatten. As ont i nacken, eftersom jag simmar som en kärring.



När vi, efter de fantastiskt långsamma 45 min, hoppade ner i den varma och gosiga bubbelbadet hade jag sjukt ont i fingrarna. Hur simmar jag egentligen?

Kvällen avslutades med en lååång bastu med härliga samtal.

Simning är inget för mig, men bubbel och bastu med världens bästa vänner kan jag inte vara utan. Till nästa gång är det jag som har med mig simglasögon, näsklämma, hänglås och ett grönt äpple :)

NU KAN DET BARA BLI BÄTTRE!

1 kommentar:

  1. Hur ska det då gå med tjejklassikern? Du vet att man ska simma långt i kallt vatten?? Kram Linchen

    SvaraRadera