4 april 2012

Kaffe ger träning

Jag älskar vårt nya kontor!

Jäklar i min lilla låda vilket gott kaffe vi har fått! Det är inte bara gott, det serveras även i nya snygg snygga muggar. Eller serveras kanske är fel ord eftersom jag måste gå till kaffemaskinen och trycka på knappen själv...


Kom på en otroligt bra grej med det här goda kaffet, och det är att jag behöver gå ca 60 meter för att komma till kaffemaskinen. Det betyder att jag måste gå 120 m för att få mitt kaffe till skrivbordet, och sedan måste jag gå 120 m till när jag ska stoppa in den snygg snygga koppen i diskmaskinen. När jag går där fram och tillbaka så är det väldigt lätt att jag går en liiiten litten omväg för att prata med någon kollega på annan avdelning, och voops så har jag gått 20 extra metrar, enkel resa!!!

Ja ni fattar, det goda kaffet gör så att jag får sjukt mycket vardagsmotion. Och det gott folk, tillskillnad från att träna mer än 3 gånger/vecka, är bara nyttigt!!!

Ska nog slå till på 3 koppar kaffe i dag. Det blir ju nästan 1km promenad, iaf om jag tar några vändor ner till receptionen (2 våningar ner).

GILLAR ATT KUNNA TRÄNA PÅ ARBETSTID :)

1 kommentar: