19 februari 2013

SMART mål

Du måste ha en plan! Jag har en plan! Jag älskar planer :)

För att lyckas med din träning är det viktigt att det finns en plan. Börja med att sätta upp mål. Ett SMART mål!

Specifikt - Vad vill du uppnå? En sak!
Mätbart - Hur vet du att du har uppnått ditt mål? Hur kan du mäta framgång?
Attraktivt - Hur mycket är du beredd att satsa/offra/avstå för att nå ditt mål?
Realistiskt - Vad är realistiskt? Tappa 10 kg på 8 veckor? Träna 10 ggr/vecka?
Tidsbestämt - När ska ditt mål vara uppnått?




Mitt SMART mål är:
S - Mer muskler
M - Förbättrat mina nollvärden
A - Godis max 1 dag i veckan, matlåda minst 3 dagar i veckan.
R - Träna minst 3 ggr/vecka
T - Uppnått om 8 veckor

ÅTER IGEN, DET HANDLAR OM INSTÄLLNING!

5 kommentarer:

  1. Nu ska jag också köra efter min smart plan! Tack min fina HTC (Härliga TräningsCouch) körde dock fast idag .. Rakt in i en semla. Semelfika på jobbet m grupptryck... Har lagt till att gå uppför tr till kontoret som ligger på femte våning pust tre ggr idag. Gäller o tänka lite SMART i alla fall. Kramis!

    SvaraRadera
  2. Glömde säga att semlasyndaren är jag, Jojjo. Kram igen!

    SvaraRadera
  3. Tack P för att du väckt träningsdjävulen i mig, inte en dag försent! Har haft löjligt ont i bröstm sen nolltestet. Längtar efter mer... Smärta! Nuggan

    SvaraRadera
  4. Heja Jojjo!
    Heja Nuggan! Du är grymt stark.

    Det är jättekrånglit att göra kommentarer via padda eller telefon på bloggen. Men det fungerar bra via datorn.

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Så har jag släpat iväg mig till löpbandet en månkväll till. Tips: spring inte med stort lass spagettioköttfärssås i magen. Lätt att det kommer konstiga ljud från olika ställen. P jag behöver mer pepp. Natti natti

    SvaraRadera