18 februari 2013

Måndag

Jahap då var det måndag och inga ursäkter godtages!

Ny vecka, nytt liv! Det är alltså följande som ska göras vecka 1 och 2.

Konditionsträning 3 ggr/vecka
Styrketräning 3 ggr/vecka
Godis endast på lördagar, och fredagar för Ulrika :)

Konditionsträning kan vara allt från en PW, löprunda, pass på gymmet, spinning eller varför inte burpees framför TV:n i 30 min... Man anpassar och bestämmer själv.
Styrketräning kan göras hemma eller på gymmet. Kan alltså vara sit-ups, planka, armhävningar, utfall osv osv. Eller så tar man hjälp av maskiner på ett gym.



Det vore grymt kul om ni som är med kunde lägga en kommentar när ni har klarat av veckans pass, det peppar och stressar mig lite, vilket kan behöva... Och Anna K, du får gärna berätta om alla dina 7 pass så att jag kan jaga dig :)

NU KÖR VI!

3 kommentarer:

  1. Kört styrketräning idag! Bra va?! Har ett problem bara.. Vad är burpees?�� Kram! /Jojjo

    SvaraRadera
  2. Heja heja Jojjo! Burpees är det värsta du kan göra :) Har klippt in en bild på hur det går till i det här inlägget:
    http://petraochganget.blogspot.se/2013/02/vilka-ar-med.html

    Jag har inte orkat testa hur många jag klarar på 1 minut. Lämnar det till i morgon. Den som spar han har :)

    Kram och bra jobbat idag!

    SvaraRadera
  3. Oj oj - nu halkade jag in i träningsinfernot!?!?
    Nog tränar jag en del, just nu mest längdåkning och core hos en PT. Så jag är såklart på detta! Just idag är jag lite matt efter att jag åkt både Tjejvasan och Öppet Spår... Så sjukt nöjd att jag festade på en chokladbit!!
    Men ändå kanske inte helt nöjd. Om jag skulle tränat mer styrka hade jag ju kunnat köra ännu fortare... Så nu ska jag köra hårt och hänga med på 8 veckors schemat - beach 2013 here I come! Kram Anna K

    SvaraRadera