8 februari 2013

Bättre och bättre dag för dag

Ropar inte hej ännu, men det går åt rätt håll!

När jag känner mig redo har jag en hel uppsjö med träningsvarianter för att snabbt komma i form.
Vad sägs om följande varianter:


2-3 omgångar tabata med 20 sek löpning och 10 sek vila i 8 varv.

1-3 omgångar Trappa uppåt 10/20/30/40/50/60 sekunder med lika lång vila som man sprungit. Samma fart hela tiden

Pyramiden 10-60-10 sekunder samma upplägg som ovan men man går neråt efter 60 sekunder. Samma fart hela tiden.


Ja ni förstår, det kommer att bli sjukt svårt att välja. Men jag kan ju variera mig, för det här ska köras 3 dagar i veckan i 8 veckor. Skönt att man inte kommer att bli uttråkad :)


Ni ser en liiiten muskel här om ni tittar noga, men tyvärr så är bilden tagen i somras och man kan inte leva på gamla meriter när det gäller träning. Så det är bara att ta nya tag.

VADÅ 40-ÅRS KRIS?!?!?

2 kommentarer:

  1. Kul att du börjat
    1. må bättre
    2. träna (i alla fall planera);)
    3. Bloggaaaaaaa
    Om två veckor smäääääällllllleeeeeerrrr det
    Kram Ryskan

    SvaraRadera
  2. Oj en läsare, helt otippat :)

    Jag har haft så sjukt tråkigt när jag legat nerbäddad så jag testar lite. Vi får se om det blir långvarigt.
    Ringer dig i veckan ang "smällere" grejen. Känns just nu vääääldigt avlägset eftersom jag inte klarar av en promenad utan att bli hel slut :(

    Kram kram

    SvaraRadera