3 mars 2013

Träningsvärk

Idag träningsvärk from hell!!!

Igår körde jag och Ulrika hårdträning på SATS. Satan vad hon är stark den där 3-barnsmamman!!! Säkert världens starkaste 3-barnsmamma.

Vi startade på löpbandet. Efter uppvärmning blev det intervaller i 25 minuter. 2 jättesnabba minuter varvade med 2 ganska snabba minuter. Jag var helt slut när de var klara, men inte U hon körde en extra minut.....
Totalt fick jag ihop 45 minuter på bandet.

Sedan började den riktiga träningen. Styrketräning bland vikter och maskiner. Jag hade som plan att köra lika många repetitioner och samma vikter som världens starkaste 3-barnsmamma. Men jag lyckades inte på en enda maskin!

Men, när vi skulle köra planka fick jag iaf min revansch. Yes! Men direkt därefter knäcktes jag rejält då hon gör 50, 50!!!! hälarna mot luften. SUCK!



Konstigt, trots, eller kanske tack vare träningsvärken, känner jag mig idag mer peppad än någonsin! Det får jag tacka Bamse för! Ser framemot vår transformering på torsdag :)

I morgon går vi in i vecka 3. Endast 6 veckor kvar tills vi ska vara i form. Kämpa kämpa!

MEN IDAG ÄR DET VILODAG FÖR MIG!

3 kommentarer:

  1. Haha, världens starkaste trebarnsmamma? Det gillar jag:-)

    Vilken motivation du har! Massor av lycka till!

    Kram Ulrika (eller ska jag säga Bamse?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att du ska skriva under med "världens starkaste trebarnsmamma" :)

      Ses på torsdag!

      Kram kram

      Radera
    2. Vad duktiga ni är! Heja Bamse och lille skutt! Själv känner jag mig mer som Skalman. Kom av mig med semester i förra veckan och denna vecka mycket jobb och man som är i Thailand.. Hemmaträning är bra men ganska tråkigt.. Men det är bara att ta nya tag! Det är väl aldrig för sent va? Fram med motivation och rätt inställning! :-) kram kram! /Jojjo

      Radera