1 mars 2013

Hemmaträning

Det blir inte alltid som man har tänkt sig....

Idag har vi sjukstuga här hemma. Viktor har feber och ont i halsen. Dagens pass på SATS byttes ut mot soffan, alvedon, glass och filmer. Båda barnen hade sett framemot att hänga på mini SATS idag, men det får bli en annan gång.


Istället fick jag köra hemmaträning. Testade för fösta gången en variant av Sofi Faharmans "Bikinifit".  Tog ca 20 min. Gjorde "saxen" och "Hälarna till himlen" som extra övningar. Jäklar i min lila låda vad jag hade klena magmuskler, klarade endast 8 hälarna till himlen mot planerade 25.....



Dagens träning bestod av:
12 Burpees
34 Sumokick
40 Utfall med hopp, 3 kg hantlar i varje hand
25 Bergklättrar kliv i plankan
40 Triceps-dips
10 T-Pushups
25 Saxen
8! Hälarna till himlen


Ju svettigare, flåsigare och tuffare du tränar, desto mer bränner du! Det betyder att jag fick godkänt idag :)


 SNART GÅR VI PÅ FREDAGSMYSET :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar