7 juli 2012

Trädgårdsgrodor

Trädgårdsgrodan vs Trädgårdstomten

Vi blev bjudna på middag hemma hos några goda vänner i veckan. Där upptäckte vi att det här med trädgårdsgrodor är helt rätt! Visst är det skönt när man får bekräftelser på att man är så inne :)

Vet inte huuuur många trädgårdsgrodor barnen hittade i vännernas trädgård, som för övrigt var så där galet mysigt förvuxen. Mina två favoriter var de här skönt avslappnade frogsen.




Det visade sig att grodor slår trädgårdstomtarna med hästlängder. Iaf i den här trädgården.


 Precis vid uteplasten hade de en helt magisk rabatt med pioner.


Frågar ni mig så slår pionerna ut både tomtar och grodor.

MÅSTE PLANTERA NÅGRA PIONER I VÅR TRÄDGÅRD!

Planterar man pioner på våren, sommaren eller hösten? Någon som vet??? Kan det bli en sommaraktivite för mig?

3 kommentarer:

  1. Hm, jag fick en sån där groda för några år sen, men den slängde jag. Attans!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Du sparar på pumpahuvuden med filtar på huvudet som kan lysa. Men inte på en simpel trädgårdsgroda. Hmmmmmmm..... :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Var kan man köpa grodan som ligger på rygg

    SvaraRadera