6 juli 2012

En kanon sommar

Nu, äntligen är det dags för semester :)

44 dagar att slappa sig igenom. Så in i bomben skönt!!! De första dagarna ska jag bara göra ingenting. Gå runt i nattlinne hela dagen om jag känner för det, och bara ligga, hyfsat vågrätt, i vår nya soffgrupp på terassen.


För visst kommer mina små änglar att älska detta lugn som nu kommer att infinna sig i familjen. Nu när både mamman och pappan är så där häääärligt semesteravslappnade. Inga tjuvnyp och syskonbråk, bara massa massa kärlek och lugna lekar som alla andras barn leker, konstant.....

Hur gör alla andra mammor för att se så där coola och avslapnade ut mest hela tiden??? Föds man sån? Jag ska verkligen göra mitt yttersta för att bli en skön avslapnad mamma den här sommaren. Det innebär såklart att jag måste se liiiite genom fingrarna på saker som vanligtvis göra mig skogstokig. Men jag ska verkligen anstänga mig!

FÖR DET HÄR KOMMER ATT BLI EN KANON SOMMAR!!!!

Önskar såklart alla en underbar sommar!!!

4 kommentarer:

  1. Heja Petra, det handlar om inställning som vår vän Anna skulle sagt. Känner på mig att det kommer bli en PERFEKT sommar. Stor kram J

    SvaraRadera
  2. Inställning, just ja! Anna är klok hon. Det är precis rätt inställning jag har just nu. Får se hur länge det varar.... STOR KRAM

    SvaraRadera
  3. Du kanske inte är så avslappnad, haha, men otroligt rolig och glad jämt, och dessutom leker du med dina barn. Hur många gör det? Jag tror att du är för kritisk mot dig själv - du är en grym mamma till dina barn. Inga tvivel om den saken. Så sträck på dig nu. Det gör inget att man tappar fattningen ibland så länge det finns massor av kärlek.

    Dessutom beundrar jag din närvaro och ditt engagemang för dina barn.

    Stora kramar Ulrika <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack världens bästa Ulrika!
      Jag har lärt mig mycket av den bästa (alltså du)!!!

      Hoppas solen lyser på er och att vi snart kan ses.

      STOR KRAM
      Petra

      Radera